lördag 31 oktober 2009

Alla Helgons Dag

All Helgonadagen sa man när jag var liten.


En dag av firande ljus- tändning och ljusa minnen.

Jag trodde det var en "röd dag" men i alla fall är det inte det i min almanacka i år.

Inte heller har kyrkan någon minnesgudstjänst med ljuständning??

Vad har hänt?

Tappar vi alla seder och bruk för det som kommer från det stora landet i väster???



Jag känner mig förvirrad!



Men ska i alla fall gå till gravarna och tända ljus i kväll och hoppas att man har ljuständning i kyrkan i morgon.

Så många kära vänner har fått lämnat det jordiska under året.

OCH minnet sträcker sig längre.

Men Sångaren Arne Höglund sa en gång till mig att jag i stället för att sörja skulle vara Glad och Tacksam att just jag fått lära känna dem och ha förmånen att ha minnen av dem!



Tack för de orden! Det är vad jag vill göra denna Alla Helgons Dag 2009!



Mor & Far


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar